poniedziałek, 16 maja 2011

Polenta, bakłażan i buraki na ciepło, czyli obiad z przepychem.


Zdecydowanie muszę stwierdzic, że ten obiad mi się udał! :) Polenta, upieczony bakłażan i buraczki na ciepło.

Polenta:
Składniki:
1 szkl. kaszki kukurydzianej
2 szkl. wody
przyprawy do smaku (ja dałam przyprawę do ryb, bazylię, kminek)
Kaszkę zagotwać razem z wodą i przyprawami na gęsto. Przelać do kwadratowej miski i poczekać aż ostygnie. Następnie obtoczyć w bułce tartej i smażyć.

Bakłażan:
Pokroić w plastry i posolić. Odstawić na 20 minut. Następnie obtoczyć w różnych przyprawach i włożyć do piekarnika. Nie polecam smażyć go na patelni, ponieważ bardzo szybko wchłania olej.

Buraczki na ciepło:
Ugotować buraki, następnie schłodzone zetrzeć. Włożyć do garnka, dodać starty chrzan i trochę wody. Poczekać, aż będą gorące. Połączyć delikatnie ze śmietaną ukwaszaną. Zagotować.

Wieczorem albo jutro wrzucę przepis i zdjęcia tarty rabarbarowej, którą zrobiłam w weekend. Po ostygnięciu rozeszła się w około 2 godziny. :)

2 komentarze:

  1. Muszę częściej spoglądać w stronę mojej polenty, którą wrzuciałam na dno szafki z braku pomysłów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polenty już nie smażę, po prostu ostudzam i kroję. ciekawe, jak smakuje smażona:)

    OdpowiedzUsuń

drukuj