wtorek, 19 sierpnia 2014

Hummus tradycyjny


Dzisiaj przepis na hummus tradycyjny. Przeczytałam wiele przepisów, artykułów na temat: "Jak zrobić hummus tradycyjny w idealny sposób?!" Nigdy nie smakowałam oryginalnej wersji prosto z Izraela, więc nie wiem czy moja wersja jest idealna. Wiem jedno. Moja wersja smakuje mi najbardziej. ;)

Hummus tradycyjny

Składniki
100 g ciecierzycy
2 łyżki tahini
2 łyżki soku z cytryny
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, kmin rzymski
200 ml wody
Wykonanie
Namoczyć przez noc ciecierzycę. Wody musi być dwa razy więcej niż ciecierzycy. Podwoi ona swoją objętość. Gotować ją, aż będzie bardzo miękka. Wręcz kremowa w środku. Ostudzić. CI posiadający więcej czasu mogą pozbyć się skórki z ciecierzycy. Ja tego nie robię. Następnie dodać tahini, cytrynę, czosnek i przyprawy. Miksować ok 3 min. Następnie dodać wodę. Lepsza konsystencja jest, gdy woda jest zimna. Dalej miksować. Ja lubię hummus w wersji bardziej twarożkowej niż lejącej się. Jeśli jednak, ktoś preferuje konsystencję inną, proponuję dodać więcej wody.

Podawać z chlebem pełnoziarnistym posypaną papryką, oliwą z oliwek i natką pietruszki. 

Smacznego i miłego dnia!

Klaudia



1 komentarz:

  1. Nic dodać, nic ująć :) Świeżutki hummus z dobrą oliwą jest przepyszny.

    OdpowiedzUsuń

drukuj